You are here: Home CS-Tailerra CS-Tailerraren bloga Authors garaolaza

Gari Araolaza

Search Congress Bilbon. Aldaketa garaian jarraitzen dugu

by Gari Araolaza — last modified Feb 01, 2010 10:00 AM
Filed Under:

Urtarrilaren 28 eta 29an Bilbon izan gara Search Congress Bilbao konbentzioan. Handik ekarri ditugun pare bat idea konpartitu nahi genituzke:

Zertaz izan da Search Congress hau?

Bilaketaz aritu gara, Interneteko bilaketaz. Gauza jakina da webguneetara datorren jendearen zati handiena bilatzaileetatik datorrela, edo agian bilatzailetik esan beharko genuke, hau da, San Googletik, gehienok horrekin gabiltzanez. Webgune askotan bisitarien %80 baino gehiago etortzen da bilatzaileetatik. Horregatik da hain garrantzitsua Googlen ondo kokatua egotea, emaitza jakin batekin lehena ateratzea eta bide horretatik bisita asko jasotzea. Horren inguruan jardun dugu kongresu honetan, estatu guztitik etorritako 300 bat SEO profesionalen artean.

Zer da SEO bat?

SEO, Search Engine Optimizer edo Optimization, edo bilatzaileetarako optimizatzailea, azken urteotan webgune askotan lanean hasi diren profesionalak dira. Beraien lana, webgunea zaintzea, Googleren lehen emaitzetan azal daitezen.

Nola egiten duten lana? Modu askotan: testuak moldatuz, teknikoki webguneak txukun mantenduz, neurketak eginez, sare sozialetan webgunea bultzatuz eta beste lan askotan jardunez, horietako asko sekretuak, konpetentzia handia bait dago SEO profesionalen artean. Gaur egun trafiko ertain batetik gorako edozein webgunek du SEO profesional bat lanean.

SEO-aren hurrengo pausoa: azpiegiturak omen dira

Ostegunean Javier Casares-en hitzaldian egon ginen: El próximo SEO: la infraestructura

Javierren teoria da gaur egun gehienok gauzak ongi egiten ditugula SEO aldetik. Orduan, desberdintzeko hurrengo pausoaren bila jarraitu behar dugula, eta hurrengo pausoa beretzat, abiadura eta perfekzio teknikoa dela. Hau da, zerbitzariak ongi konfiguratzea, webguneak azkar erantzutea, redirekziorik ez edukitzea eta abar. Hainbeste sinesten du gai honetan, bere datacenter propioa sortzen hasi dela!

Hor badugu zer hobetu gehienok. Merezi du Javierren aurkezpena ikustea, informazio gehiena hor dago, bere webgunean jarrita.

Aldaketak SEO munduan: Real-time Search

Kongresuan entzundako gai interesgarriena, SEOen hurrengo erronka Real-time Search edo denbora errealeko bilaketa izango da. (Egia esateko, noiz ez da aldaketa garaia izan Internet munduan?)

Lehen zerbait bilatu eta Googlek emaitza berdinak ematen zituen gaur, bihar, etzi edo datorren astean. Baina gaur egun faktore askok eragiten du bilaketa emaitza batean:

  • Norberaren preferentziak edo aurretik egindako bilaketak edo izandako jokaera Googlen.
  • Webgune berriak. Google geroz eta azkarrago eguneratzen da, eta gaur ezagutzen ez genuen webgune bat ager daiteke bihar emaitzen lehenengo postuetan.
  • Twitter, sare sozialak, albisteak eta beste aktualitateko iturriak integratzen hasi da Google eta kontutan hartzen ditu webgune bat aipatzen dutenean.

Ziurtasun eza sentitzen da SEOen munduan, artifizialki lehenengo postuetan azaltzea geroz eta zailagoa izango bait da.

SEO: oraindik elite baten kontu bat

Baina bestalde, esan daiteke SEO kontu hauekin dabiltzan profesionalak nolabaiteko elite bat osatzen dutela. Etxe alboko informatika enpresa jeneralista horrek webgune bat egiten duenean normalean ez ditu gai hauek kontutan izaten, eta hor ere aldea nabari da.

Beraz, webgune bat egin behar baduzu, pentsatu SEOan eta galdetu horren inguruan zure konfidantzako garatzaileari.

Eposta bidezko kanpainak nola egin

by Gari Araolaza — last modified Feb 18, 2009 07:45 PM
Filed Under:

Ez gara spamaz ari. Zure produktu eta zerbitzuetan interesatuta dagoen jendeari eposta bidez komunikatzeaz baizik. Badaude lan hori ongi egiteko moduak.

Kasu arrunta da gure inguruan: bezeroen 200 helbide dituzu eta denei zerbaiten berri eman nahi diezunean, zure Outlook-era joan eta helbide guztiak itsasten dituzu. Honelako gauzak gertatzen dira kasu hauetan:

  • Ezin jakin benetan nork jaso duen mezua, zenbatek zabaldu duen, zenbatek aldatu duten epostaz, zenbat dauden zure mezuekin nazkatuta edo zenbati joan zaion zure mezua bere spam karpetara.
  • Agian spameatzaile moduan etiketatuko zaituzte eta hortik arazo asko etorri daitezke.
Benetan, ez egin horrelakorik. Norberaren ordenagailutik bidaltzea, azken aukera da.

Eposta bidezko marketingerako soluzioak

Ez hasi asmatzen. Horretarako soluzioak eginda daude, eta beraien erabilpena ez da garestia. Zenbait abantaila aipatzekotan:

  • Mezua HTML eta testu formatuetan bidali daiteke. Eposta sistema bakoitzak (Gmail, Outlook, Yahoo, Hotmail, Thunderbird eta abar) bere "kapritxoak" ditu eta oso zaila da denetan ongi ikusten dela ziurtatzea. Tresna hauekin hori ziurtatu daiteke, aurrez prestatutako txantiloiei esker.
  • Eposta helbideen zerrenda automatikoki garbitzen da. Helbideak ez badabiltza, sistemak berak ematen dio baja. Norbaitek ez badu berriz jaso nahi, klik batekin nahikoa izango du baja emateko.
  • Mezuan jartzen diren lotura guztiek berarekin daramate kliken neurketa. Hau da, jakin dezakegu zenbatek zabaldu duen mezua, zenbatek egin duen klik guk eskainitako loturan eta abar.
  • Egun eta ordu jakin batetarako programatu daiteke sistema.
  • Txantiloietan jasotzaileen datuak txertatu daitezke, "Iñaki lagun maitea" eta horrelakoak sartuz.
  • Sistemak kontu handiz bidaltzen ditu mezuak, ez daitezen spam karpetara erori. Honetarako garrantzitsuak dira mezuen goiburukoak, HTML kodea edo beste zenbait ezaugarri. Adituen kontuak dira, ez du merezi norbera ikasten ibiltzeak.
  • ...eta onena: mezuak ez dira zure ordenagailutik ateratzen. Ez zaizu blokeatzen hainbat ordutaz, ez zara spamer bihurtzen, eta abar.
CodeSyntaxen honelako sistemen inguruko aholkularitza eskaintzen dugu. Normalean CampaignMonitor-ekin egiten dugu lan. Laguntza behar baduzu, badakizu non gauden!

 

Azkarra da zure webgunea?

by Gari Araolaza — last modified Feb 06, 2009 11:54 AM
Filed Under:

Zure webgunearen abiadura hobetzeko tresnak.

Askotan ez gara konturatzen zein garrantzitsua den gure webgunea azkarra izatea. Oraindik badugu zer ikasi. Errementariaren etxean...

Aste honetan Microsiervoek ekarri digute gaiaren inguruko erreferentzia bat: En las páginas web, ser rápido importa . Kontua da, askok ez dituztela jadanik segunduak neurtzen, milisegunduak baizik!

Neurketak modu askotan egin daitezke, eta komeni da ahalik eta neutroena izatea, sarritan kanpoko interferentziak izaten dira eta (gure sarearen abiadura, jende asko dabilen ordu berdinean eta abar)

Pare bat aplikazio interesgarri aipatzekotan, hor dauzkazue Firebug edo YSlow! , biak Firefoxen gehigarriak eta biek lagunduko dizute zer gertatzen den aztertu eta hobetzen.

Baina tresna neutroetaz ari garela, zer hobe Google beraren robota baino, egunero zure webgunera sartu eta orri asko deskargatzen dituena? Horretarako oso egokia da Google Webmaster Tools . Tresna hori erabiliz lortu daitezke hau bezalako grafikoak, non Googlek esaten digun zenbat denboraz egon den gure webgunea deskargatzeko zai, milisegundutan emana.

Itxura batean hobetzen goaz, ez?

 

Website performance 2009/1/4

Oinarrizko erabilgarritasuna: pentsatu gabe jarraitu beharreko ereduak

by Gari Araolaza — last modified Jan 22, 2009 03:41 PM
Filed Under:

Badaude zenbait eredu garrantzitsuak direnak webgune bat diseinatzen gabiltzanean ahaztu behar ez ditugunak.

Sarritan, interfaze berri batean pentsatzen gabiltzala ez ohiko zerbait asmatu nahi izaten dugu. Gogoratu dezagun zenbait eredu ezarrita daudela gure industria honetan eta nahikoa dela eredu horiek gure kasura egokitzea. Gaurkoan hauetako batzuk aipatuko ditugu, hona hemen ekintzara bideratuta dauden botoiekin lotutakoak.

Akzio-botoi bat (Bidali, Onartu, Gorde, ...) diseinatzerakoan kontutan izan beharrekoak:

  • Zenbat eta botoi handiagoa, klik egiteko aukera handiagoak. Botoi bati klik egiteko probabilitatea honen tamainarekiko proportzionala da. Hala ere, badira oraindik hau errespetatzen ez duten hainbat webgune. Adibidez, ondorengo irudian ikus daitekeen orrian erabiltzaileak egin behar duen ekintza nagusia (datuak sartu ostean) "Aceptar" botoian klik egitea da, ezta?
Login pantailan klik egitea

 

  • "Klikagarria" dela argi utzi behar du: sarritan, diseinua asko pertsonalizatu nahi izaten dugu eta webgune ederra eduki, azkenean, botoiek itxura hori galtzen dute eta  erabiltzaileak ez dira ohartzen klik egiteko direnik. Aurreko adibideak puntu honetarako ere balio digu. Ez al litzateke argiagoa izango formulario botoia itxura arrunta izango balu?
  • Askotan, lotura sinple bat da gauzarik argiena: behin baino gehiagotan gertatu izan da emaitza hoberenak azpimarratutako lotura urdin klasikoak ematen dituela. Zentzu honetan, Eduardo Manchon-en artikulu hau gomendatu ohi dut.

Buletin baten lehen eguna

by Gari Araolaza — last modified Oct 01, 2008 12:00 AM
Filed Under:

Zure webgunerako albiste buletin bat jarri behar duzula eta zer egin lehenengo egunean, audientziarik gabe?

Buletina martxan jartzeko unean tentazio handia izaten da, hor nonbaitetik e-posta helbide mordoa bildu eta hain interesgarria den zerbitzu eder honetara harpidetzeko.

Eutsi tentazioari!

Benetan. Hobe da jendea banaka-banaka izena ematen joatea. Beraien kabuz izena eman duten 100 pertsonaz osatutako buletin zerrenda batek urrea balio du, benetan! Horiek dira zure erabiltzaile baliotsuenak!

Aldiz, baimenik gabe harpidetu ditugun 2000 erabiltzailez osatutako buletin zerrendak ez du asko balio. Ez dakigu 2000 pertsona horietatik zenbatek bidaltzen gaituen spam karpetara, zenbatek letxe txarrez hartzen dituen gure mezuak (publizitate negatiboa). Azken finean, ez dakigu 5, 10 edo 100 erabiltzailek diren balio dutenak.

Gainera, aizu!  Hori spama edo zabor-posta da!

CodeSyntax usability lab

by Gari Araolaza — last modified Sep 24, 2008 12:00 AM
Filed Under:

Erabiltzaile testak egiteko toki egokia prestatu dugu bulego berrian.

Erabiltzaile testak

Webguneak egiterakoan garrantzitsua da erabiltzaileekin frogatzea. Web garatzaileok batzutan dauzkagun aurreiritziek ez digute errealitatea ikusten uzten, eta oker egon gaitezkeela onartu behar dugu.

Horretarako erabiltzaile testak egiten dira. Erabiltzaile test batean, webgunea ezagutzen ez duen erabiltzaile ahalik errepresentatiboena hartu eta gure produktuaren aurrean jartzen dugu. Webgunea orokorrean ebaluatzeko balio digu, ulertzen duen zer den, zertarako den, zer egin daitekeen, nola nabigatu eta informazioa aurkitu eta abar. Bestetik, aplikazio bereziak martxan jarri baditugu, horiek aztertzeko ere balio digu: izenemate bat, erosketa bat edo akzio konplexuren bat.

Erabiltzaile bat hartu eta gidari batekin batera lan horiek egiten jartzen dugu. Bitartean, beste gela batetik bere jokaera eta sentsazioak behatzen ditugu.

Usability lab edo erabilgarritasun laborategia


Argazkiak.org | CodeSyntax usability lab © cc-by-sa: garaolaza

CodeSyntax-en bulego berrian horretarako gune bat prestatu dugu. Funtsean bi gela dira, espiatzeko ispilu batez banatuta. Audio aldetik ere prestatu behar dugu, alde bateko komentarioak bestean entzun daitezen. Oraindik ez gara erabiltzen hasi, baina hiru lagun jarri ditugu argazkirako plantak egiten. Hor dauzkazue Lur, Mikel eta Kere.