You are here: Home CS-Tailerra CS-Tailerraren bloga 2009 February

February

Sub-archives

Zure bisitak ezabatu estatistiketatik

by Mikel Lizarralde — last modified Feb 27, 2009 05:33 PM
Filed Under:

Gure webguneko estatistikak aztertzerako orduan sarritan ahazten dugu guk geuk ere bertan nabigatzen dugula eta datu horiek ere kontutan hartzen direla. Google Analytics bezalako herraminta bat erabiltzean gure webgunean erabiltzaileek egiten dutena aztertu nahi dugu, horregatik komeni da gure erabilpena hortik ateratzea, analisia zuzenagoa izan dadin.

Estatistiken analisia hori zuzenagoa izan dadin filtroak jar ditzakegu Google Analytics-en.

Nola gehitu filtro bat Google Analytics-en?

  1. Sartu zure kontuan eta egin klik Analytics Settings (gazteleraz, Ajustes de Google Analytics) aukera, goiko ezkerreko aldean dago.
  2. Erdialdean dagoen Add Filter (gazteleraz, Añadir Filtro) aukeran egin klik.
  3. Hainbat filtro mota ezberdin daude, aukeratu hobekien datorkizuna. 

Analytics filtroa gehitzen

IP helbidearen araberako filtroa:

Guk IP helbidearen araberako filtroa erabiltzen dugu. IP helbidea erabiltzaileok Internetera konektatzen garenean daukagun "matrikula" da (ikusi Wikipediako azalpena). Analytics-en gure bisitak estatistiketatik ken ditzakegu pausu hauek jarraituz:

  1. Aukeratu Exclude all traffic from an IP address (gazteleraz, Excluir todo el tráfico procedente de una dirección IP específica) eta jarri bertan zure Interneteko konexioaren IP helbidea.
  2. Zure IP helbidea jakiteko, sartu webgune honetan. Erdialdean agertzen den zenbaki hori da zure IP-a.
  3. Orokorrean, IP helbide gehienak dinamikoak dira, hau da, modem-a itzali eta pizten dugun bakoitzean aldatu egiten da. Ondorioz, IP helbidearen zenbakia eguneratu egin behar da Analytics-en. Gure bulegoan IP helbide finkoa daukagu, beraz ez dugu lan hori egin beharrik.

IP helbidearen filtroa

Jarraitu ehundaka blog RSS bitartez

by Mikel Lizarralde — last modified Feb 20, 2009 05:31 PM
Filed Under:

Aipatu izan dugu lehenago ere interneten elkarrizketa ematen ari dela eta komenigarria dela esaten denaren berri izatea (eta ez soilik gure izena aipatzen badute). Sarri aipatzen dugu blogak irakurri beharra dagoela eta erantzun gisa jasotzen dugu "aizu, hemen lana egiten dugu eta ez daukagu horretarako denborarik". Gure erantzuna argia da: zure lana egiteko modua aldatzen ari da.

Interneteko erabiltzaile aurreratuek ehun blog baino gehiago irakurtzen dituzte (eta egunero jarraitzeko moduko blog interesgarri berriak aurkitzen dituzte). Blog guzti hauek irakurri ahal izateko RSS teknologia darabilte.

Zer da RSS teknologia?

Ba blog batean artikulu berri bat argitaratzen den bakoitzean RSS-ak artikulu horixe bidaltzen dizu. Alerta zerbitzu modukoa da edota epostaz buletin batetara harpidetzearen modukoa.

Nola erabili RSS-a?

Eman izena RSS irakurgailu batean, guk Bloglines eta Google Reader erabiltzen ditugu gehienbat. Ondoren, joan jarraitu nahi dituzun blog edota webguneetara, RSS-aren ikonoa aurkitu (Firefox nabigatzailea erabiltzen baduzu errazagoa da nabigazio barran agertzen delako RSS ikonoa) eta egin klik bertan. Harpidetza pausuak jarraitu ondoren, RSS irakurgailuan jasoko dituzu jarraitzen dituzun webgune guztien azken artikuluak.

Zein abantaila dauzka RSS-ak?

Abantaila nagusia, aurrezten den denbora. RSS-a darabilgunok ez ditugu bisitatzen ehundik gora blog ea zerbait berria argitaratu ote duten ikusteko. Alderantzizkoa gertatzen da, blog horietako batean zerbait berria argitaratzean gure RSS irakurgailura iristen da.

RSS irudiak 

Interneten dauden egunkari ia guztiek RSS teknologia darabilte, ondorioz, blogak jarraitzeaz gain egunkarietako azken artikuluak irakurri ahal izateko ere tresna aparta da (begira Berriaren RSS-ari).

RSS-aren inguruko azalpen gehiago Sustatun eta bideo honetan:

Zer diote Interneten zuri buruz?

by Mikel Lizarralde — last modified Feb 17, 2009 12:25 AM
Filed Under:

Zer gertatzen da irakurtzen ez duzun egunkari edo aldizkari batean aipatzen bazaituzte? Ba, inork ez badizu abisatzen, ez zarela konturatuko eta ez duzula jakingo zer dioten zuri buruz. Interneten arazo hau ondo konponduta dago.

Interneten norbaitek zuri buruz idatzi duen jakitea oso erraza da. Sartu Google Alerts webgunean eta eman izena bertako alerta zerbitzuan: jakin ezazu zer dioten zure enpresaz, zure produktuaz ... edota zutaz! Idatzi formularioan kontrolatu nahi dituzun terminoak eta zure eposta helbidea. Gainerakoa Google-ek egingo du (aukeratzun duzun maiztasunaren arabera emailak bidaliko dizkizu abixuekin).

Google Alerts

Garrantzitsua da jakitea Interneten zer esaten den zure enpresaren inguruan, gauza onak zein txarrak. Kritikak zentzuzkoak badira, badakigu zertan hobetu behar dugun, baina kritikak faltsuak badira, aukera ona daukagu desmuntatzeko. 

Badira beste hainbat webgune antzerako zerbitzua ematen dutenak, adibidez Blog Pulse edota Technorati, baina Google-ek ematen duen zerbitzua nahikoa izan daiteke hasteko.

Marketina egiten blogetan

by Mikel Lizarralde — last modified Feb 10, 2009 11:18 AM
Filed Under:

Blogak eta sare sozialak hedatzen ari dira eta ondorioz eragin handiagoa daukate merkatuan. Zenbait enpresa horretaz jabetu dira eta blogarien arreta bereganatu nahian dabiltza.

Duela aste pare bat jarraitzen dudan blog batean artikulu bat irakurri nuen esanaz sei ardo botila oparitzen zituela Toledoko Vihucas bodegak baldin eta norberaren blogean artikulu bat idazten bagenuen lotura eginez bodegaren webgunera (hauxe egiten zuten lehen bost pertsonei emango zieten ardo botila kaxa). Iritsi zaizkigu jada ardo botilak eta etxean probatu dugu; ez dudanez ardoaz ezer ulertzen ezin azalpen teknikorik eman, baina, ardoa, ona dago.

Vihucas ardoa

Enpresa horrek hainbat lotura edo link lortu ditu (hau ona da bilatzaileetan ondo kokatzeko) nahiko era merkean eta upategia ezagutzera eman du artikuluetako edozein irakurri dutenen artean.

Blogekin egiten den marketinaren ardatza horixe da, blogarien arreta lortzea beraien blogean enpresa aipatu dezaten. Baina aipamen hauek ez dituzte hutsaren truke egiten. Dirua garrantzitsua izan badaiteke ere, are eta garrantzitsuagoa da enpresak bere merkatuarekin hitz egiteko jarrera baikorra izatea.

Vihucas ardoa

Badira beste hainbat marketin adibide enpresak eta blogariak batzen dituena, adibidez Vodafone egiten ari den Ezinezko post-a (El post imposible).

Zenbaitentzat honek blogen funtsa urratzen du eta blogariek "beraien arima" saldu egiten dute. Hala ere, gogoan izan beharra dago blogari gehienak amateurrak direla eta kontuan izateak, garrantzitsu sentitzeak, asebetetzen dituela.

Azkarra da zure webgunea?

by Gari Araolaza — last modified Feb 06, 2009 11:54 AM
Filed Under:

Zure webgunearen abiadura hobetzeko tresnak.

Askotan ez gara konturatzen zein garrantzitsua den gure webgunea azkarra izatea. Oraindik badugu zer ikasi. Errementariaren etxean...

Aste honetan Microsiervoek ekarri digute gaiaren inguruko erreferentzia bat: En las páginas web, ser rápido importa . Kontua da, askok ez dituztela jadanik segunduak neurtzen, milisegunduak baizik!

Neurketak modu askotan egin daitezke, eta komeni da ahalik eta neutroena izatea, sarritan kanpoko interferentziak izaten dira eta (gure sarearen abiadura, jende asko dabilen ordu berdinean eta abar)

Pare bat aplikazio interesgarri aipatzekotan, hor dauzkazue Firebug edo YSlow! , biak Firefoxen gehigarriak eta biek lagunduko dizute zer gertatzen den aztertu eta hobetzen.

Baina tresna neutroetaz ari garela, zer hobe Google beraren robota baino, egunero zure webgunera sartu eta orri asko deskargatzen dituena? Horretarako oso egokia da Google Webmaster Tools . Tresna hori erabiliz lortu daitezke hau bezalako grafikoak, non Googlek esaten digun zenbat denboraz egon den gure webgunea deskargatzeko zai, milisegundutan emana.

Itxura batean hobetzen goaz, ez?

 

Website performance 2009/1/4