Hemen zaude: Hasiera CS-Tailerra CS-Tailerraren bloga Topics cluetrain_manifesto

cluetrain_manifesto

Community manager

by Mikel Lizarralde — azken aldaketa 2009/11/13 14:42

Erabiltzaile eta bezeroek geroz eta iritzi gehiago jartzen dituzten enpresen inguruan interneten. Iritzi hauek kudeatzeko eta bezeroaren eta enpresaren arteko erlazioa kudeatzeko figura berri bat sortzen ari da: comunnity manager-a.

eTc blogekoek community manager-en (PDF fitxategira lotura) inguruko dokumentu interesgarria plazaratu dute. Joxe Aranzabalek laburpen erabilgarria egin digu bere Faroan.

Community manager hauen eginkizuna merkatuarekin hitz egitea da, Joxek horrela laburtu dizkigu:

  1. Entzun. Etengabe arakatu behar du sarea, jakiteko zer esaten den gure enpresaz, gure lehiakideez eta gure merkatuaz.
  2. Hedatu informazio hori barruan. Entzundakotik gauza izan behar da informaziorik inportanteena jaso eta enpresa edo erakundearen barruan zabaltzeko.
  3. Azaldu komunitateari enpresaren jarrera. Komunitate kudeatzailea enpresaren ahotsa da komunitatearen aurrean. Erantzun eta hitz egiten du enpresa agertzen den sare sozial guztietan. Halaber, artikuluak idazten ditu enpresaren blogean edo gainerako hedabide sozialetan.
  4. Liderrak bilatu, barruan zein kanpoan. Enpresa guztietan izaten dira liderrak. Komunitate kudeatzailea gai izan behar da horiek antzeman eta biltzeko.
  5. Bilatu elkarlanerako bideak komunitatea eta enpresaren artean.

Joxek egiten duen gomendio bera egiten dugu, jaitsi dokumentua eta irakurri lasai-lasai.

Merkatuak elkarrizketak dira

by Mikel Lizarralde — azken aldaketa 2008/12/05 13:45

Esaldi hori da Cluetrain Manifestuaren 95 tesietan lehena eta entzutetsuena. Manifestu honek defendatzen duenez Interneten eta "benetako munduan" gertatzen diren enpresa transakzioak pertsonen artean egiten dira.

Astearte honetan irakurri ahal izan genuen Microsiervos blogean Cluetrain Manifestuaren liburua zentimo batean salgai jarria zuela Deusto argitaletxeak (jada 20 eurotan dago). Bi aldiz pentsatu gabe, Garik erosi egin zuen.

Gaur jaso dugu bulegoan liburua. Internetekin lotura txikiena duen edonork ezagutu beharko luke Cluetrain Manifestuak diona. Hemen irakur daitezke ingelesez 95 printzipio edo tesiak (eta hemen gazteleraz).

Cluetrain Manifesto

Guztietan lehena sarritan errepikatzen dugu zenbaitzuk: Merkatuak elkarrizketak dira. Interneten ere bai. Enpresen atzean pertsonak daude, eta pertsonek hitzegin egiten duten beraien artean. Internetek elkarrizketa hau beste era batean burutzea suposatzen du, adibidez email bidez, baina elkarrizketa hori egin egin behar da. Edozein webgune, denda online edota sare-sozialen atzean pertsonak daude.

Gure ustez Interneten arrakasta edukitzeko jarrera jakin bat eduki behar da, erabiltzaile eta bezeroekin solasteko jarrera. Marketina, oinarrian, horixe da, bezeroarekin hitzegin, jakin ea zer nahi duen, eta erarik egokienean, horixe eskaini.