Hemen zaude: Hasiera CS-Tailerra CS-Tailerraren bloga 2009 Urtarrila

Urtarrila

Azpi-artxiboak

Oinarrizko erabilgarritasuna: pentsatu gabe jarraitu beharreko ereduak

by Gari Araolaza — azken aldaketa 2009/01/22 15:41
Etiketak:

Badaude zenbait eredu garrantzitsuak direnak webgune bat diseinatzen gabiltzanean ahaztu behar ez ditugunak.

Sarritan, interfaze berri batean pentsatzen gabiltzala ez ohiko zerbait asmatu nahi izaten dugu. Gogoratu dezagun zenbait eredu ezarrita daudela gure industria honetan eta nahikoa dela eredu horiek gure kasura egokitzea. Gaurkoan hauetako batzuk aipatuko ditugu, hona hemen ekintzara bideratuta dauden botoiekin lotutakoak.

Akzio-botoi bat (Bidali, Onartu, Gorde, ...) diseinatzerakoan kontutan izan beharrekoak:

  • Zenbat eta botoi handiagoa, klik egiteko aukera handiagoak. Botoi bati klik egiteko probabilitatea honen tamainarekiko proportzionala da. Hala ere, badira oraindik hau errespetatzen ez duten hainbat webgune. Adibidez, ondorengo irudian ikus daitekeen orrian erabiltzaileak egin behar duen ekintza nagusia (datuak sartu ostean) "Aceptar" botoian klik egitea da, ezta?
Login pantailan klik egitea

 

  • "Klikagarria" dela argi utzi behar du: sarritan, diseinua asko pertsonalizatu nahi izaten dugu eta webgune ederra eduki, azkenean, botoiek itxura hori galtzen dute eta  erabiltzaileak ez dira ohartzen klik egiteko direnik. Aurreko adibideak puntu honetarako ere balio digu. Ez al litzateke argiagoa izango formulario botoia itxura arrunta izango balu?
  • Askotan, lotura sinple bat da gauzarik argiena: behin baino gehiagotan gertatu izan da emaitza hoberenak azpimarratutako lotura urdin klasikoak ematen dituela. Zentzu honetan, Eduardo Manchon-en artikulu hau gomendatu ohi dut.

Bilaketen buztan luzea

by Josu Azpillaga — azken aldaketa 2009/01/08 09:26
Etiketak:

Google Analitycs-eko Avinash Kaushik ingeniariak datu interesgarria eman omen zuen Atlantan egindako ebentu batean. Googlen gero eta bilaketa zehatzagoak egiten ditu jendeak. Gaur egun, lehen aldiz, 4 hitzetako testuak bilatzen dira bataz-beste bilatzaile erraldoi horretan.

Hau da, jendeak ez du bilatzen "eibar". Bilatzen du, adibidez, "guardiako farmazia eibarren ", "mapa eibar plaza untzaga", "eibar kirol-denda ordutegia"... eta abar. Bataz beste 4 hitzetako "esaldiak" (esaldi baino, "hitz multzoak").

Nonbait hitz bakarra jarrita lortzen diren emaitzek ez gaituzte asebetetzen. Chris Andersonen buztan-luzea, bilaketetara ere iritsi dela dirudi, honenbestez.



"Kirol-denda eibarren", "farmazia eibar untzaga" eta antzeko konbinazio bakoitza, 2-3 lagunek bilatuko dute soilik hilabetean. "Eibar", aldiz, 2000 lagunek. Baina 3-4 hitzetako hitzen konbinazio posible guztiak hainbeste dira, denen artean, "eibar" berak baino pisu haundiago hartzen dutela.

Eta horrek asko zabaltzen edo zailtzen du SEO (Search Engine Optimization) burruka.

Zure webguneko keyword edo hitz-klabeak identifikatu eta haiek ondo posizionatzen saiatu zintezke -eta hori egin behar da, noski-, baina ezin dituztu hitz konbinazio posible guztiak aurreikusi eta kontuan hartu. Nola kokatzen da webgune bat ondo horrelako bilaketa konkretuen emaitzetan? Nola lortzen dut "guardiako farmaziak eibarren" esaldia bilatzen duenari ttak, nire orria azaltzea (besteak beste horretaz ari delako)? "Guardiako farmaziak eibarren" hitzak eduki beharko ditu, bai, baina ordena, barianteak... aukerak mila dira. Batek bilatuko du "guardiako farmaziak eibarren gaur", "guardia farmazia eibar"... Eta ez da euskarazko deklinazio arazoa soilik, horrek guri zailtasun extra bat suposatzen digun arren. Beste hizkuntzetan ere barianteak mila dira. Auskalo zer jarriko duen jendeak galdera hori egiteko!

Ez dut uste truko handirik dagoenik. Bi aholku soilik emango nituzke:

  1. Edukia sartu. Edukia, edukia, edukia. Sartu eduki interesgarria zure orrian. Printzipioz interesik ez duela iruditzen zaizun artikulu, esperientzia... hori ere sartu zure orrian. Bilaketa arraroa egiten duen norbait erakarriko duzu, agian, horrekin. Buztan luzeko bilaketak lortzeko, blog eta sarri eguneratzen diren webguneak oso interesgarriak dira. Dendari eta enpresei esaten diet: kontatu zure esperientziak hor, idatzi, idatzi, idatzi. Ondo idatzi eta gauza interesgarriak kontatuz gero, hobe, jakina.
  2. Egin orria estandarrei jarraituz eta SEO agindu minimo batzuk kontuan hartuz. Webgunea egiterako izan hori kontuan. Bezeroari zure orria gehiago edo gutxiago gustatuko zaio, baina benetako epaia Googlek emango dizu.
Bi agindu hoiek betez gero, egon seguru, uste ez dituzun bilaketak egindako jendea iritsiko da zure webgunera. Gero, zurean geratuko den edo zure intereseko zerbait (erosi, informazio eskatu...) egingo duen... hori beste kontu bat da.