Horra zerbitzu honek eskaintzen duena, Youtuben ikuskapenak edo Facebook-en eta Twitterren jarraitzaileak. Adibidez, Twittereko 500 jarraitzaile, 29 dolar bakarrik. Eta zergatik ez 10.000? 295.95 $ eta zureak dira (baina 30-45 egun artean itxoin beharko duzu). Agintzen dutenez, zure fan guztiak benetakoak izango dira, eta ingelesez mintzatuko dira. Oharra: umoreagatik ekarri dugu hau hona; ez sinetsi ezer, seguruenik iruzurra da dena.
Google produktu desberdinetan Google+ plataforma soziala integratzeko bideak aurrera jarraitzen du. Bilaketetan egin zuten duela egun batzuk, eta orain Gmail-ekin, non, Plus-en dituzun zirkuluen arabera ere antolatuko zaizu e-posta orain, hala nola argazkian. Irudi hau Gmail euskaratuan hartu dugu, baina nola Google+ ez dagoen euskaratua, ez da Plus aukera agertzen goiko Google zerbitzuen barran: apur bat nahasgarria da hori, egia esanda.
Irudia, Sustatuko editore Luistxo Fernandezen postontzikoa, murrizketa egina berak markatutako daukan CodeSyntax zirkulura.
Interfaze aldaketa dakar azken orduetan Twitterrek. Ez erabiltzaile guztiengan, baina zabaltzen ari da hedapena, eta nonbait batek behartu ere egin dezake eguneraketa (instrukzio batzuk hemen gazteleraz, iOS eta Android erabiltzen baduzue). X10tweet tuiterlari euskaldunak bere pantaila irudiak publiko egin ditu eta hemen itsatsi ditugu.
Enpresa pribatuek sarean izan beharko lituzketen hizkuntza irizpideen gainean hausnartzen ari dira Emunen, eta datozen asteotan saltsa hauetan mugitzen garen hainbat laguni eskatu digute gure ekarpentxoak egiteko. Gure erakunde edo enpresa sare sozialetan badago, zenbat kontu erabili? Bakarra bi hizkuntzatan? Bat hizkuntza bakoitzeko? Joxe Rojas "Teknopatak" bere iritzia utzi du bere blogean eta Sustatuk hona ekarri CC-by-sa lizentzia erabilita.
Twitterreko erabiltzaile batzuek (ez guztiek) interfaze berria daukate gaur: Mentions edo aipatzen zaituzteneko fitxan integratu dira Retweetak eta baita jarraipen oharrak eta beste datu batzuk. Eta fitxa berri bat dago aukeretan, Activity.Sustaturen kontuan ikusi dugu hau.
Google+ sarearen ezaugarri deigarrienetako bat Hitzorduak dira —Hangouts ingelesez eta Quedadas gaztelaniaz—, erreminta bat bideokonferentziak egiteko hainbat jenderen artean. Zertarako erabili baina, hitzorduak? Horra zenbait proposamen.
Orain pare bat urte, bazirudien Twitter izango zela hurrengo asmakizun handia, eta Facebook nahiz Google ere kolokan jarriko zituela. Gaur egun, ostera, 200 milioi erabiltzaile ditu, baina beste biek baino irabazi askoz apalagoak. Gainera, bere hiru sortzaile ezagunenek utzi egin dute ia erabat konpainia. Hori gutxi balitz, aurkari gogorra plazaratu zaio: Google+
Facebookeko aplikazioak eta jolasak erabiltzaileen kuttunak dira. Egunero erabiltzaileek 20 miloi aplikazio ezartzen dituzte plataforman. Garatzaileontzat merkatua puri-purian dago. Ligatzeko aplikazioak, marketing kanpainak edo joku berritzaileak, denontzako lekua dago Facebooken.
Sare sozialen “merkatuan” muturra sartzeko beste saiakera bat egiten ari da Google. Beste post batean komentatu nituen Googlelek egindako beste saiakerak. Oraingoan Google+ sare soziala aurkezten digute, eta uste dut oraingo honetan proiektua aurrera atera daitekeela. Dena dela, oso zaila izango du facebooki aurre egitea. Lehengo egunean irakurri nuen gaur egun 700 miloi erabiltzaile dituela. Hau da, erabiltzaile aaaaaasssssskooooooo!!! :)
Twitterren orain beste erabiltzaileen timelineak ere ikus daitezke. Lehen norberak bere timelinea edo besteen profileko mezuak ikus zitzazkeen, baina orain Twitterrek aukera ematen dizu beste Twitter erabiltzaileen timelinea ikusteko. Timelinea da Twitter erabiltzaile batek login egiten duenean ikusten duena: berak jarraitzen dituen pertsonen tuitak, alegia.
Eusko Jaurlaritzak gizarte-sareetarako komunikazio eta estilo gida bat aurkeztu du gaur Gasteizen. Hizkuntzari dagozkion atalak ekarri ditugu hona. Puntu gehienak hizkuntzari dagozkion atalean datoz, baina gero puntuz puntu, dela Twitter edo blogen atala, ñabardura gehigarri batzuk daude.
Facebooken aspalditik egin daiteken moduan, Tuentik orain eskaintzen du bertako egoera eguneraketak automatikoki tuiteatzea. Nola dabilen eta nondik aktibatzen den testeatu dugu, eta Tuenti erabiltzaile euskaldunentzat instrukzioak prestatu ditugu.
Twitterren elkarrizketa bat izatea (baita luzea ere) erraza da. Baina amaitu ondoren, hura dokumentatzea, edo inplikaturiko pertsonez gain, hartu-emana besteei jakinaraztea, ez horrenbeste. Baina badaude tresnak laguntzen dutenak, eta horietako bat da Bettween.com. Adibide gisa, horra Rafaela Romerok eta Xabier Euzkitzek elkarrekin aste honetan izandako eztabaida, zerrenden baliogabetzea dela-eta.
Twitter, Facebook, Tuenti edo bestelako sare sozialetako profilean idependentisten txapa ezartzeko gonbidapena. Sare sozialak kaleko ispilu direlako, sarean ere Independentista!
Gaur bete ditu Twitterrek 5 urte. Eta duela 4 urte, Twitterrek urtebete zuela, horrela azaldu zuen Sustatuk Twitter zer zen:
Modako web aplikazioa da: Twitter, mikrobloga egiteko, kontaktu sare bat izateko, SMS eta web formatuen artean esperimentatzeko... Dagoeneko bada euskaldunik egunero erabiltzen duenik.
Twitter tresna gero eta hedatuago dago, baina oraindik ere ez du euskarazko interfazerik. Tresna euskaratu nahi dute lagun askok, eta eskaera egiten ari dira sarean, Twitterrek aukera eman dezan erabiltzaileek tresna euskaratzeko.
Facebookek erabiltzaile bakoitzaren hainbat informazio gordetzen du, eta gordetako informazio horren arabera egiten dio Facebookek berrien aukeraketa erabiltzaile bakoitzari. Bi aukera daude, Facebookek aukeratutako berriak ikusi, edo argitaratutako azkenak ikusi.
Ez dirudi Twitterrek bereziki maite dituenik Retweet iruzkinduak. Hau da, tankera honetakoak, hasieran berbaren batzuk eta gero RT edo ber-tuit hori:
Nik bai! RT @josubergara: RT @lontzo: RT @euskadi_irratia: Euskadi Irratiko twitterra estreinatu dugu! Ea jarraitzen gaituzuen!!
Twitterren interfaze berezkotik halakorik egiterik ez dago. Baina jende askok gogoko izaten du halakoa botatzea. Lagun batek galdera pribatua egin dit, eta Sustatu bidez azaltzea pentsatu dut, bide batez Echofon erabiltzeko gomendioa eginez.
Berriki 5000 lagun izatera iritsi den politikari bati irakurri diogu bere Facebook-eko profilean:
Lagun eskari gehiago ditut baina ezin diet baiezkoa eman. Ez zait
oso logikoa iruditzen facebooken aldetik muga hau ezartzea, baina horrela dago.
Nik ez dut uste Facebooken akatsa denik, tresna egoki ez erabiltzearen ondorioa baizik. Badakizue zein desberdintasun dagoen profil eta zaletu-orrialde baten artean?