Eredu didaktikoa

Harrigarria egiten zait honelako ‘txapek’ oraindik ere horrelako arrakasta daukatela ikustea. Nik ikasle garaietan ezin nituen horrelako sermoiak jasan. Ez dut uste TDAH edo horrelakorik nuenik baina morroi baten ordu eta erdiko bakarrizketa jasateko motibazio handia behar da eta nik ez nuen.

Unibertsitatetik pasatu nintzenean horrelako txapak ez entzutearren ikasgelan denbora gutxi ematen nuen.

Horrelako bideo bat entzuterakoan, hirugarren, laugarren minuturako ZZZzzzzz iruzkina idazteko gogoa izaten dut.

Gure gizonak botatzen dituen errezetak ez ditut komentatuko ere egingo. Tira. Begi bistako ohiko kontuak… Baina gizonak erakusten duen eredua didaktikoak bere mila hitz beste balio du: betiko eskola magistral aspergarriena. Doinu errepikakor hipnotikoa. Diapositiba bakar bateko diapositiba aurkezpena: teknologiaren erabilpen harrigarria!

Nire kezkak, irakasle legez, gizon horrek botatzen dituen ideietatik oso urruti daude. Egia esan, gizon horrek erakusten duen eredutik ahalik eta urrutien kokatu nahi nuke neure burua. Ikasleek gehiago hitz egin beharko lukete eta irakasleak gutxiago, nik uste. Irakasleak erabateko protagonismo horri uko egin beharko lioke ikasleen mesedetan.

Baina nire kezka hauxe da. Ikasle nerabeak talde txikietan antolatuz gero, nekez erabiliko dute ikasi behar duten hizkuntza, benetan hizkuntza hori ikasteko gogo handiegirik ez dutelako. Edo nekez erabiliko dute ikasi behar duten hizkuntza, hizkuntza horretan aritzeak lotsa ematen dielako. Edo.

Gure gixonaren sermoi horiek eltxo baten burrunba belarri ondoan baino okerrago dira ene belarrientzat. Edo okerrago oraindik; Mikel Erentxunen musika bezalako zerbait dira ene belarrientzat: oso jasangaitz.

Baina bideoaren bisita kopurua ikusita eta hainbeste erpuru gora ikusita: arraroa ni neu.

Oraindik ere klaseak eman behar? Lezioak eman behar?

2 modelos profe (Via Ana Basterra)

Aldaketak hezkuntzan ala aldakuntza?

Predikatzen hasi baino lehen, esaten duena egiten ibili den moja ezagunaren hamaigarren hitzaldia:

Ingelesa ikastea ez omen da hain praktikoa

Espainiar nazionalismoaren hizkuntzarekiko mitoen artean, “Lengua Común” mitoa gailentzen dela zioen beste elkarrizketa honetan J.C. Moreno Cabrerak.

Erronkariko uskararen heriotzaren urteurrena

Aurreko batean irakurri genuen Ortzadar gehigarrian:

Otsailaren 23an, 23 urte beteko dira Fidela Bernat hil eta Erronkariko uskararen azken oihartzunak behin betiko isildu zirela. […]  Erronkarieraren desagerpena dugu, seguru aski, behialako euskalkien azkentzearen eredurik garbiena, baina gaur egungo teknologia berriek aukera aparta eskaintzen digute Fidelaren eta galdutako edo galtzeko zorian diren mintzamolde horietako jatorrizko azken euskaldunen ahotsak entzuteko.
·
Nafarroako fonotekan makina bat grabazio entzun daitezke, traskripzio eta guzti, eta bilatzailean “Fidela Bernat erronkarieraz” idatziz gero, Erronkariko azken euskaldunaren bideo bat edo beste ere topa dezakegu. Bideo horietako batean, Fidelak erronkarierarekiko harrotasuna erakusten du: “Guziek erraitan dein eta nik ez diar entelegatan deus ere, eta hek entelegatan dein guzia enia. Nola da kori? Pues enia dion klaroago”. Hil aurretik, jaiotzear zegoen birlobari euskara irakasteko eskatu omen zion Fidelak bere ilobari.

Euskararen telefonoa, aktibaziorako abagune bikaina

Euskararen telefonoa, aktibaziorako abagune bikaina.

Euskararen telefonoa, aktibaziorako abagune bikaina

Russian Red – January 14th

Capercaillie – Alasdair Mhic Cholla Ghasda

Finlandian mekanografiari lehentasuna

Berriak ez du euskal blogosferan oihartzun handirik izan, salbuespenak salbuespen. Kaligrafia ikastea baino erabilgarriagoa omen da mekanografia ikastea finlandiar hezitzaile askoren ustez.

Etorkizunean gehiago idatziko omen da giltzadietan bolalumaz baino.

Kids heart OLPC (no matter what the critics say)

Argazkia by Tim & Selena Middleton Kids heart OLPC (no matter what the critics say) via Flickr
OLPC keyboard

Argazkia by Stefanos Kofopoulos OLPC keyboard via Flickr

Are typing skills more important than handwriting lessons? Finland says yes

Badago alternatibarik

Hezkuntza sistema osasuntsu batek ikasleei aukerarik badagoela transmititzen asmatu beharko luke: badagoela hautabiderik, alternatibarik badagoela sinisten ez duenak, nekez egin dezake aurrera.

Baina agian hezkuntza sistematik harago dago kontua.

Bideoa Pablo Aretxabalari ikusi eta ikasia.